11. nov. 2014

Miha Mazzini slači Slovence*

Sem enkrat rekla, da bom pisala tudi o knjigah. To je bilo takrat, ko me je tista, sicer bolj trdo napisana knjiga o oranžnem knjižničnem mucu spravila v hlipajoč jok. Kar nekaj pomeni, ker zelo redko jočem, kaj šele hlipam. Potem pa dolgo nisem napisala ničesar. Pa sem vmes veliko prebrala, le da me nobena knjiga ni več ne spravila v jok, niti tako navdušila, da bi jo morala delit. Do sedaj. Ko sem prebrala zbirko kolumn Če ti kaj ni prav, se pa odseli, pod katero se je podpisal (genialni) Miha Mazzini.

Kaj naj rečem, kot pa wow. Kje sploh začet? Mazzini je genij in ne vem, kako sem lahko do zdaj spregledala te kolumne. Verjetno bo posledica tega, da na Siolov portal izjemno redko zajadram in tega, da sem takrat bila zaposlena predvsem sama s sabo in ugotavljanjem, kaj mi je. Enivej, point je- nikoli ni prepozno in zdaj ko ga lahko berem vsega hkrati, vsaj ne rabim kot kak odvisnik komaj čakat, da dobim nov fix v obliki kolumne.

Priznam, da sem brala počasi, ker je knjiga prehud zalogaj, da bi jo lahko človek prebral na dušek. Se mora vsebina usest in vsako zgodbo, ali pa vsaj večino, moraš "prebavit". Kar pomeni, v mojem primeru vsaj, da o njej razmišljam...veliko, ker a) name naredi vtis in b) ker je tako stvarna in resnična,  da še kar ne morem verjet, da je lahko nekdo tako razgalil Slovence. Od tod tudi naslov bloga*. Saj je kar nekaj avtorjev, ki pišejo podobno, a še nisem naletela na koga, ki pisal tako- stvarno in humorno.

Če bi slovenski človek bil dovolj zrel in samokritičen, bi se Mazziniju iskreno zahvalil, ker mu ta s svojo vrhunsko in detajlno analizo prihrani terapijo, preko katere bi ugotavljal, kje tiči razlog za njegovo "smolo" in nesrečo ter začel aktivno delovati v smeri sprememb, ki bi to odpravile. Seveda se to ne bo zgodilo. Kot že sam Mazzini mojstrsko ugotavlja in poudarja- spremembe so nekaj hudo slabega, nepotrebno zlo. Krivec/sovražnik pa sevedno vedno nekje nekdo zunaj, sovraštvo pa obrnjeno vase.

Oh, ko se združita mojstrsko besedišče in poznavanje antropologije, je rezultat lahko samo čisti užitek in naslada, ki sledi ob branju. Tako da- takoj po knjigo! Knjižnica je dobra prva izbira, vendar močno priporočam nabavo knjige, ker vedno pride prav. Pravzaprav, če mene kdo vpraša, bi jo dala za obvezno čitvo. Morda pa bi se lahko z njo začela nova era slovenstva!

vir



Ni komentarjev:

Objavite komentar